fbpx

Az elektromosan állítható magasságú íróasztal és az aktív munkaállomás előnyei

Órákon át tartó ülés közben változtatni a testhelyzetet, felállni, sétálni az íróasztal mellett létfontosságú az egészségünk szempontjából. A mértékletesség kulcsfontosságú, ezért is szeretjük az aktív munkaállomásokat, melyeket úgy terveztek, hogy testünket megfelelően tarthassuk munka közben.

Mit jelent az aktív munkaállomás?

Egy sokkal aktívabb munkaterület, ami egyben jóval humánusabb munkaterületet is jelent. Beletartozik az íróasztal, a szék és más kiegészítők, melyek elősegítik a természetes mozgást és a helyes testtartás megőrzését. Egy aktív munkaállomás segítségével, ami támogatja az egészséges munkavégzést, a produktivitást forradalmi szintekre lehet emelni.

Az aktív munkaállomás részeit képező székeket és íróasztalokat több dolog is különlegessé teszi. Egyes modelleknél állítható a magasság, akár motorikusan is, tehát ülhetünk vagy éppen állhatunk az íróasztal mellett, ahogy éppen jól esik. Mikor a székre leülünk, a gerincünk extra támogatást kap, akár előre, akár hátradőlünk benne.

Az aktív munkaállomás kiegészíthető olyan asztali lámpával, ami számtalan különböző beállítási lehetőséggel rendelkezik. Beállíthatjuk a színhőmérsékletet, azonbelül még a fényerősség különböző szintjeit is. Ezek a funkciók azt a célt szolgálják, hogy elkerülhessük a szem megerőltetését és a nap végén gyakran jelentkező szem- és fejfájást.

Az aktív munkaállomások előnyei

  1. Az íróasztal mellett állva is dolgozhatunk, így csökkenthetjük az elhízás kockázatát

A felmérések szerint az amerikaiak átlagosan 13 órát töltenek üléssel egy nap során. Márpedig az orvosok szerint az ülés halálos. Több éves kutatások eredménye szerint a hosszantartó ülés lelassítja az anyagcserét, és zsírlerakódáshoz vezet. Azzal, hogy bizonyos időközönként felállunk munka közben, rögtön csökkenthetjük az elhízás kockázatát. Az aktív munkaállomások nem csak produktívabbá tesznek, de segítik egészségünk megőrzését is.

Kitűnő módszer például, ha egy órán át állva dolgozunk az asztalnál, mielőtt leülünk fél órára. Hogy az aktív munkaállomás valóban egészséges munkavégzést biztosítson, ahhoz figyelni kell a megfelelő magasság beállítására. A karunk gépelés közben derékszögű legyen, a monitor pedig éppen szemmagasságban helyezkedjen el.

  1. Mindennap néhány órát állva tölteni az íróasztal mellett felér egy maraton lefutásával

Az állás több kalóriát éget el – kb. 0,7 kalóriát percenként -, mint az ülés. Egy év alatt ez nem kevesebb, mint 30.000 kalóriát jelent, ez pedig annyi, mintha évente 10 maratont futnánk le! Ehhez extra segítséget nyújt az egyensúlypad, amin a testsúlyunkat egyik oldalról a másikra tudjuk áthelyezni állás közben, így egészségesen tarthatjuk az ízületeket is.

 

  1. Az orvosok szerint az egész napos ülés beteggé tesz

Ha még mindig kétségeink lennének az egész napos ülés veszélyeivel kapcsolatban, érdemes meghallgatnunk erről az orvosok véleményét is. Nem kell ugyanis sok idő, és a naphosszat tartó ülés és monitor bámulás kifejezetten tiltólistás lesz az orvosi utasításokban. De nincs miért aggódni, az aktív munkaállomások segítségével úgy nyújthatunk jó teljesítményt, hogy az ne menjen az aktivitásunk rovására.

A legjobb, ha nem csak az irodában, de a konferenciateremben is olyan székeket helyezünk el, melyek az elhúzódó megbeszélések alatt is kényelmes testtartást biztosítanak.

 

  1. A gyakoribb állás megnöveli az élettartamot

Meghosszabbítani az életet valóban olyan egyszerű, hogy csak fel kell állni? Egy tanulmány szerint a válasz igen! Állva dolgozni 2 plusz évet jelent az életünkben! Ám az állás igen fárasztó tud lenni. Az íróasztalhoz azonban kapható olyan lábtámasz, ami állás közben is mozgásra ösztönzi a lábfejet és segít, hogy testünk természetesen egyenes tartásban legyen. Cipővel is használható, de a legjobb, ha zokniban vagy mezítláb állunk rá.

 

  1. Álljunk fel és mozogjunk, hogy csökkentsük a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát!

Nem okoz meglepetést az a megállapítás, hogy az egész napos ülés növeli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. Az aktív munkaállomás lehetővé teszi, hogy felálljunk és mozogjunk munka közben.

Akár egy megbeszélést is lehet tartani úgy, hogy közben járkálunk. Járkálás közben is beszélhetünk a kollégáinkhoz, ennek pedig egyik nagy előnye, hogy fokozódik közben a vérkeringés. De az irodaépület körül is tehetünk egy kört, közben pedig új ötletek születhetnek a fejünkben, ha néhány percre elszakadunk a számítógéptől.

 

  1. Az ülés nem csak a testünknek rossz

De mentálisan sem tesz jót.

Egy friss tanulmány szerint a mozgásszegény életmód, amibe beletartozik az állandó ülés is, gyengíti az agystruktúrákat, melyek alapvetőek a megfelelő memóriához. Ami pedig még rosszabb hír, hogy a hosszantartó ülésnek ezt a káros hatásait az agyra még fizikai aktivitással sem állíthatjuk helyre. Mentális egészségünk és a jó memóriánk érdekében tehát a legjobb, amit tehetünk, hogy kerüljük az órákon át tartó ülést.

Az aktív munkaállomások révén azonban még az asztali munkát is lehet állva végezni!

 

  1. Ha állunk az íróasztal mellett, jobb lesz a kedélyállapotunk és több lesz az energiánk

Azok, akik rendszeresen állva végzik munkájukat az íróasztalnál, arról számolnak be, hogy kevésbé érzik magukat stresszesnek és fáradtnak, mint azok, akik egész nap az asztal mellett ülnek. Állva dolgozni bizonyítottan növeli az energiaszintet, így az irodai munka is sokkal kellemesebb.

Az íróasztal magasságának átállítását a munka állva történő végzéséhez az aktív munkaállomások lehetővé teszik. Egyetlen gombnyomással változtatható a magasság, így az sem okozhat gondot, ha az egyik kollégánk ugyanazt az asztalt más magasságban szeretné használni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük